Bu Blogda Ara

27 Mar 2017

KUŞAKLAR ARASI İLETİŞİM.




25 Mart Cumartesi Günü, Yaşlılar Haftasının bitiminde 3 kuşak bir araya gelip hayatı değerlendirdiler. Uzun bir zaman diliminde en güzel şekilde an'ı yaşadılar. Zamanı dolu dolu değerlendirdiler. Yaşananların ancak bir bölümü fotoğraf karelerine girdi. Herkes payına düşeni aldı; 3-5 yaş arası anaokulu çağındaki çocuklar yavaş yavaş kurallı yaşama ayak bastılar , büyüklere güzel davranmayı, saygılı olmayı bellediler. Mersin Üniversitesi'nden gelen gençler çocukluklarını hatırlayıp geleceğe uzandılar, an'lar ve anılarla yaşlılığa hayali bir köprü kurdular. Yaş alan büyükler, koca çınarlar,bilgeler vardı bir de. Günün asıl yıldızları onlardı.

Etkinlik Mersin Mezitli Down Kafe'de yapıldı. Bahçeye girdiğimizde yıllanmış kauçuk ağaçları dikkatimizi çekiyor. Kök salmış çınarlar gibiler. Yanlarında taze fidanlar ve rengarenk çiçekler var. Aynen buradaki tablo gibi bir görünüm. Down sendromlu çocuklar öyle sevimli ve insancıl ki; Yüzleri hep gülümsüyor. Sevgi dolular adeta. "Gönüllü Palyaçolar Grubu" gönüllü üniversite öğrencilerinden oluşuyor. Gerçek gönüllüler bunlar. Nasıl da heyecanlı ve istekliler...



Değişik yaş ve kişiliklerden 3 farklı grubun birbirlerine söyleyecekleri ne çok şey olmalı diye düşünmeden edemiyor insan. Gerçekten öyle. Herkesin anlatacak bir hikayesi var. Ve "dinlemek, dinlenmek" nasıl da önemli insan hayatında. Hatta zaman zaman "beden dili" de devreye giriyor. Bazen sıcak bir tebessüm, bazen utangaç bakışlar, bazen sevgiyle boyuna dolanan kollar ya da ansızın bir öpücük...Her şey doğal ve içten. Hiçbir davranış yapmacık değil.




Mezitli'de Bircan Tüfekçioğlu Çocuk Bakım yuvası'ndaki çocuklar tarafından büyüklere verilen o küçücük hediyeler nasıl da anlamlı. Ama ben en çok çocukların öğretmenleriyle birlikte hazırladıkları keçeden kalpleri sevdim. Çocuklar onları da hediyelerle birlikte tek tek konuklara verdiler. Hepsinin üstünde "Seni çoook seviyorum." yazısı vardı. Kalp elimde, hediyem kucağımda otururken 4 yaşlarında tatlı bir kız çocuğu geldi, kulağıma fısıldadı:"Onu ben yaptım biliyor musun?" "Ben de kimin yaptığını merak ediyordum." dedim. İçtenlikle boynuma sarıldı, "ben sana öğretirim." dedi. Çocukların olduğu ortamda enerji yükleniyor, mutlu oluyor insan.




Mezitli Belediyesi'nin "Evde Bakım Hizmeti" adı altında güzel bir hizmeti var. Yalnız yaşayan, ihtiyacı olan yaşlılara bakım hizmeti vermek, elektrik, su faturalarını yatırmak, yalnız olmadıklarını hissettirmek. O gün o yaşlılar da aramızdaydılar.
İnsanoğlu aranmak istiyor, vefasızlığı hazmedemiyor.
Bir hanımefendiyle konuşurken Başkanın çömelmesi, ilgiyle, gülümseyerek sorunu dinlemesi tablo gibiydi.




Gülbahar Özmen Aktif Yaşam Evi yönetici ve gönüllüleri de o gün etkinlikteydiler. Mersin Alzheimer Derneği ve Mezitli Belediyesi'nin işbirliği ile çalışan kurumda belli gün ve saatlerde programlı biçimde  Yönetici Sn. Emine Koca, gönüllüler ve usta öğreticiler eşliğinde spor çalışmaları, sanatsal etkinlikler yapılıyor. Marangoz atölyesi ve hobi bahçesinde çalışılıyor. Bir okuma köşesi var. Burada yaşlıların kendilerini daha iyi hissetmeleri için her şey düşünülmüş.



Bu güzel kutlamada Aktif Yaşam Evi gönüllüleri de vardı. Alzheimer Derneği korosu ve saz ekibi güzel bir müzikle güne eşlik etti. Koronun ilk iki parçası çocuklar içindi ve çok anlamlıydı: Daha dün annemizin kollarında yaşarken... İkinci şarkı Ali Babanın çiftliği... Şarkılar çocuklar, gençler, yaşlılar hep birlikte söylendi. Sonra nostaljik parçalara geçildi. Gençler yaş alanları dansa davet ederek tango ile geçmişe bir yolculuk sağladılar. Müzik, insanları kaynaştıran en güzel etkenlerden biri.


O gün öğle yemeği de Mezitli Belediyesi'nin ikramı olarak o güzel bahçede yendi.
Çocuk-yaşlı-genç gruplarını gözlerken sanki gelecekteki toplumun "iyi insan" temelleri de atılıyor diye düşünüyor insan. Yeter ki duygu ve düşüncelerine kin, nefret, öfke tohumları saçılmasın...




Belediyeler her türlü hizmeti yapabilirler. Ama özellikle çocuk-genç-yaşlı kalpleri kazanmak, insan'a değer vererek kuşaktan kuşağa köprü kurabilmek en güzeli. Çok teşekkür ederiz Sn. Neşet Tarhan. O gün orada herkes gibi bizler de çok mutlu olduk, umutlandık. 



49 yorum:

  1. Gözlerim dolu dolu, mutlulukla okudum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duyarlı olmak ne güzel. O gün grubu izlerken ben de çok duygulandım.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Ne güzel çok anlamlı bir etkinlik olmuş,hazırlayanların ellerine sağlık,her ilde olmalı bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de aynı şekilde düşünmüştüm. Keşke her ilde olabilse. İNSAN'a yatırım oluyor.
      Sevgiler...

      Sil
  3. Ne kadar güzel bir etkinlik olmus.Çocuk olan yerde mutluluk olmazmıı ? Allah herkesi bôyle mutlu etsin.😃 Bu arada agacım süslenmesinede bayıldım 😊💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukların olduğu her yerde rengarenk bir dünya, cıvıl cıvıl sesler de oluyor. Ben de çocukların o doğallığını, içtenliğini çok seviyorum. Ağaç gerçekten de çok süslüydü.
      Sevgiler...

      Sil
  4. Emojiler de unutulmamış Prenses. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  5. Üç kuşak bir arada ve el ele,gönül gönüle...Ne hoş bir etkinlik böyle.Bu etkinliklerin daha da yaygınlaşması dileğiyle...

    YanıtlaSil
  6. Toplumda da böyle bir beraberliği özlüyor insan değil mi?
    Çocuk ve yaşlılardan öğreneceğimiz öyle çok şey var ki...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Çocuklar, çiçekler, ağaç, üretim, yaşlı, müzik, gönüllüler, Alzheimer Derneği, herkese yetişmeye çalışan bir Belediye Başkanı... Ne güzel bir tablo olmuş. En ince detayına kadar her şeyin gözlemlenmesi, orada olamayanlar için güçlü bir anlatımla aktarılması ayrıca güzel. Makbule Hanım yüreğinize, kaleminize sağlık.Sayfalarımızda paylaştım. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler sevgili Şenay Hanım. Tablo öylesine güzeldi ki hayranlıkla gözledim ve izledim. Çektiğim fotoğraflardan bir bölümünü kullanamadım. Yüzlerdeki o güzeli ifadeyi tam aktaramadım belki.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle.

      Sil
  8. Harika ve çok anlamlı bir etkinlik olmuş..
    Kutluyorum..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyleydi Elsa. İnsan'la ilgili her şey farklı oluyor, farkındalık istiyor.Çocuklar ve yaşlılar çok farklı geliyor bana. Çok teşekkürler.
      Sevgiyle...

      Sil
  9. Mersin'de çok etkinlik oluyor. Bu çok hoş ve takdir edilmesi gereken bir durum. Fakat bunlardan bizi haberdar etmeniz o kadar güzel ki Makbule kardeşim. Sanki aranızda hissettim.
    Alzheimer hastası yaşlılar içimi çok burkuyor. Bir de kimsesiz çocuklar... Çocuklar saflığın, temiz duyguların membağı.
    Gelecekteki toplumun iyi insan temelleri atılıyor düşüncene sonuna kadar katılıyorum. Dilerim her şehrimizde böyle etkinlikler olur.
    Paylaşım için teşekkürler kardeşim. Selam ve sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mersin gerçekten etkinliklerin çok yoğun olduğu bir kent Ece.Sık sık kültürel etkinlikler yapılıyor. Bir opera binası, yazlık ve kışlık sinemaları var.
      Alzheimer hastalığı çok çok zor. Çocuklar öylesine saf ve doğallar ki onlar için en güzel- en iyi şeyleri diliyor insan.
      Ülkem adına iyi şeylerin yapıldığını görünce inan, öyle mutlu oluyorum ki. Keşke çoğalsa ve duyurulabilse bu tür etkinlikler.
      Güzel yorumuna ve G+ daki paylaşımlarına, ince düşüncene çok teşekkür ederim.
      Selam ve sevgilerimle.

      Sil
  10. Etkinlikle ilgili paylaşımınızı okurken keşke bana da haber verseydi, Makbule hanım dedim. Ben de Mezitli'de oturuyorum. Dawn cafeye çok yakın evim. Hem sizinle de tanışmış olurduk. Sizinle tanışmayı görüşmeyi çok isterim. Ne anlamlı bir kutlama olmuş. Emeği geçenlerin emeğine sağlık. Sevgiler size..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke, bilseydim... İnanın ben sizin Mersin'de olduğunuzu bile bilmiyordum. Görüşmeyi ben de isterim. Mersin'le ilgili epeyce yazı yazdım. Demek gözden kaçmış.
      Bir başka etkinlikte umarım birlikte oluruz.
      Çok teşekkürler. Sevgiler.

      Sil
  11. nefis bir etkinlik olmuş yaaa ne güzel şeyler oluyor insana mutluluk veriyoor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğallığın olduğu her yer, her davranış insana güzel geliyor, rahatlatıyor Derin. Öyle ortamlarda insan gerçekten mutlu oluyor.

      Sil
  12. Sevgili Makbule'ciğim;
    O kadar güzel yaşanmış anları,o kadar güzel anlatmış ve özendirmişsin ki...!
    O enerjinin verdiği mutluluğu çok iyi bilirim...

    KISKANDIM....

    Hele o kulağına eğilip "o kalbi ben yaptım "diyen çocuğu ne çok özlemişim...şimdi tekrar anladım...

    Senin aracılığınla bu etkinliğe,emeği geçen herkesi tebrik ederim.
    Canlı olan herşey için emek veren kimse,önünde eğilip selam vermek isterim.
    Sembolik olarak o ağacı korumaya almak cevresini nakışla süslemek ayrıca zeka ve naiflik örneği.

    Sağolasın arkadaşım,UMUTLARI işleyip-paylaştığın için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Merih o muhteşem yorumun tam sabah dopingi oldu. Yüzümde bir tebessüm, gözlerim buğulanarak okudum. Bu "duygu paylaşımı" öyle güzel bir şey ki. Yorumunu okurken seni de yanı başımda hissettim inan.
      Geçmişte ne kadar iyi bir öğretmen olduğunu tahmin ediyorum.Halen öğretmenliği ne çok özlediğini de. Ben de...
      Korumaya alınmış o ağaç da öylesine düşündürücü ve güzeldi ki... Her şey iç açıcı, umut vericiydi o gün orada.

      Kim bilir bir zamanlar sizler de, bu idealist güzel öğretmen arkadaşlarım da nasıl güzel etkinliklerin yaratıcısı, uygulayıcısı olmuşlardır.
      Çok teşekkür ediyor, gönül dolusu sevgilerimi gönderiyorum.

      Sil
  13. Mersin, benim bir miktar okul öncesi çocukluğmda, sonrasında da 12-13 yaşımda yasadığım ve çok sevdiğim bir ilimiz. Sanırım sizin de halen ikamet etmekte olduğunuz belde.
    Yaşadığınız ve bizimle paylaştığınız etkinlik gerçekten çok güzelmiş ve belli ki sizi de çok mutlu etmiş. Ben de keyifle ve duygulanarak okudum.
    Teşekkürler, sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogların bu yanını seviyorum. Yıllar önce yaşadığınız şehirden bir kişi-belki tanıdık-belki tanınmayan- yıllar sonra bir blog sayfasında bir tanıdık gibi karşınıza çıkıyor. Gerçekten mutlu oluyorum.
      İnsan'la ilgili her şey bana ilginç geliyor. Hele çocuk-genç-yaşlı birlikteliği olunca.
      Çok teşekkür ederim.
      Selam-sevgiler.

      Sil
  14. Ne güzel bir etkinlik ve de ne güzel bir anlatım. Sevgiyle okudum, yüreğine sağlık.
    "Kuşaklar arası iletişim" başlıkta çok güzel.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. O etkinliği güzel kılan oradaki güzel insanlardı. İnan, o 3 kuşak arasındaki iletişim keşke topluma örnek olsa diye içtenlikle düşündüm.
      Selam-sevgiler...

      Sil
  15. Ne güzel ve anlamlı bir etkinlik olmuş. Keşke hayat hep böyle kucaklaşmalardan ibaret olsa, kötülük hiç olmasa, iyilik ve güzellik kazansa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah keşke... Benim de gönlümden hep öyle geçer. Aslında insanımızın da iyi şeyler görmeye-yaşamaya ihtiyacı var. Yorgunluk ve bezginliğe geçiş vermemek lazım.
      Bloğa hoş geldiniz. Sevgiler.

      Sil
  16. sıcacık oldu içim, baktığım her kareyi okuduğum her satırı sevdim
    Vefaya emek daim olsun..katkısı olan herkese sonsuz sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Vefaya emek daim olsun." Ne güzel bir deyiş.
      O gün ben de orada adeta mutluluk satın aldım.
      Selam-sevgiler...

      Sil
  17. Sıcacık etkinlikler hele o minik kuzucuklar ile olmak dahada güzel canım .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuklar gerçekten dünya tatlısı. Onların varlığı umut ve mutluluk veriyor insana.
      Teşekkür ediyorum. Sevgiler.

      Sil
  18. Muhteşem! demek geldi içimden.Ama yazarken yüz yüze gibi duygularını aktarmak kolay olmuyor her zaman.Çünkü hüzünümsü mutluluk doldu içime.Umudun gözyaşı gibi... Katılan ve emeği geçen herkese kocaman sevgiler olsun.Harikasınız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde hüzün olan şeyde ince düşünceleri, empatiyi de hissediyor insan Aytül. Duyguların güzel yorumuna yansımış zaten. Çok teşekkürler.
      Güzel işlerin yapılması hepimizi umutlandırıyor.
      Selam-sevgiler.

      Sil
  19. https://www.youtube.com/watch?v=IQpm5VmIGRA

    toz bezi'ni üstteki adresten izleyebilirsiniz. yutupta var işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Ödül almış başarılı bir film.

      Sil
  20. Makbule hanım, çok etkileyici, kalbe dokunan bir yazı olmuş, elinize sağlık.
    Giderek yaşlı nüfus artıyor, aktif çalışan yaş grubunun herkese yetişmeye vakti, sabrı, enerjisi olmuyor bazen....
    Kamu kuruluşlarının, çocuk-yaşlı-genç insanları bir araya getirip kaliteli iletişim kurmalarını sağlayacak, hepsini mutlu edecek daha çok düzenlemeler yapmaları gerekiyor.....
    Sağlıklı, mutlu iletişimlerle dolu güzel günler diliyorum.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamlı yorumunuzda gerçeği ne güzel özetlemişsiniz.
      Mersin o yönden şanslı bir kentimiz sanırım. Bu güzel etkinlikleri ben de yapabildiğim ölçüde duyurmaya çalışıyorum.
      Keşke bu tür düzenlemeler ülkemizin her yerinde çoğalsa.
      Çok teşekkür ediyorum.
      Sağlıklı-mutlu günler...

      Sil
  21. "Yeter ki duygu ve düşüncelerine kin, nefret, öfke tohumları saçılmasın..."
    Bu duygularınıza aynen katılıyorum.
    Bu etkinliğin tüm ülkede uygulanması dileğiyle kalemine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk ve gençlerin dünyaya bakış açısı çok önemli diye düşünüyorum. Erken yaşlarda düşünce ve davranış olarak iyi-güzel ne verilirse öyle yetişiyorlar. İnsan'ı sevmeleri çok önemli.
      Dileğiniz benim de yürekten dileğim.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  22. Yine duygu yüklü bu yazınıza ve etkinliğe katılmamak mümkün mü... Paylaşım için teşekkürler,
    Esen kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Bu tür etkinliklerin yapıldığı ortamlarda ben de çok duygulanıyorum.
      Esen kalın.

      Sil
  23. Gerçekten çok güzel bir etkinlikti. Makbule hocam da tüm detaylarıyla günü çok güzel anlatmış. Teşekkür ederiz. Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilirsin güzel şeyler emekle, çabayla ve herkesin yüreğini ortaya koymasıyla çıkıyor sevgili Dilek. Senin gibi genç arkadaşlarımızı da çok takdir ediyorum ben.
      Bloğa hoş geldin. Çok teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  24. Orada olasım, o samimi ortamın havasını duyasım geldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir gün neden olmasın? Tayfun Talipoğlu'nun "Yol Hikayeleri" gibi...
      Selam-sevgiler...

      Sil
  25. Etkilenmemek elde değil. Her karesinden iyilik, güzellik akıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Böyle düşünmek ne güzel. Dünya öylesine olumsuzluklarla doldu ki iyilik ekme çabamızı hep sürdürmek lazım diye düşünenlerdenim.

      Sil
  26. Bunlar çok güzel etkinlikler. İnsana yaşadığını hissettiren, geleceğe umutla bakmasını sağlayan mutlu dolu anlar. Kaleminize sağlık. O günü yaşadık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şeyler düşünmek, gerçekleştirmeye çalışmak, geleceğe yatırım gibi.Yaşarken de yazarken de öyle mutlu oluyorum.
      Çok teşekkürler.

      Sil