Bu Blogda Ara

4 May 2017

ANILTI- BİR KİTAP TANITIMI...




Şiir sevenlerden misiniz? Dünyaya farklı bir pencereden bakan, dünyayı güzelleştirmeye çalışan, bunun için çaba harcayan, insanları seven kişilerden misiniz? Yıllardır dikkatimi çeker; Şiir yazan ya da şiir seven insan sevecendir. İyi insandan, güzel insandan, güzel bir dünyadan yanadır. 

Blog arkadaşım sevgili Sezer Özşen'le karşılıklı bir kitap dostluğumuz oldu. Ben ona "Geriye Kalan" adlı kitabımı, o da bana "Anıltı" adlı şiir kitabını hediye etti. Kitaplarımız İzmir-Mersin arasında uzun ve maceralı bir yolculuktan sonra yeni sahiplerine ulaştı. 

Blog arkadaşlığı farklı bir şey; Hiç görmediğiniz, bilmediğiniz bir insanı yavaş yavaş tanıyor, seviyorsunuz. Ele aldığı konular, yazım tarzı, yorumları, seçimleri, yaşam biçimi... Pek çok detayda onun kişiliği gizli. 

"Anıltı" Momentos Blog sahibi Sezer Özşen'in ilk şiir kitabı. 1982-1994 yılları arasında yazdığı şiirlerden oluşuyor. Kitap 60 sayfa civarında. Bu tanıtım yazısında "Anıltı"dan yapacağım alıntılarda şiirlerden dize buketleri sunmaya çalışacağım. Parçalar da bütün hakkında yargılara götürmez mi? 

Bu alıntılarda Sezer Özşen'in çocuksu yüreğini, hümanist yapısını, hayal gücünü siz de fark edeceksiniz. Söz onda:

MUM UĞULTUSU

Türbe ve kiliselerdeki
MUM'ları çalıyorum teker teker, 
(Cebimde param olduğu halde)

Bütün insanların dilek MUM'larını,
kocaman bir adak MUM'u yapıyorum.
Götürüp yedi tepelerden birine, 
                  sonsuza dek yakıyorum.

İSİMSİZ
Sevgi,
bir çöptü gözümde.
Büyüdü,
büyüdü
Kocaman
          arpacık oldu.

KUYTU UYKU
Hey, boş musun 
                   beyaz bulut?
açar mısın bana yatağını,
                    kimseler yoksa orada?!...

GEMİ

Küçük kamaralı bir gemiydi
İçinde her çeşit hayat
           kırıntıları vardı
ve aç, sefil fareler
            onları yedi.



-----------------------------------------------
Teşekkürler sevgili Sezer Özşen.
Şiir hayatımızda hep var olsun.



23 yorum:

  1. Son zamanlarda okuduğum en özgün ve sonraki şiiri merak ettirecek nitelikte alıntılardı. Sanırım ilgimi çekti bu kitap.

    Tanıttığınız için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Sezer arkadaşımız da titiz bir çalışma yapmış. Acemi Demirci-Ayşei Yasemin arkadaşımızın da bir şiir-sever
      olduğunu biliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
    2. Teşekkür ederim :))

      Sil
  2. Momentos yazdıklarını keyifle okuduğum blog arkadaşlarımızdan.Şiirleri de birbirinden güzel.Kendisinin yüreğine,kalemine sağlık.Size de böyle bir güzelliği tanıttığınız için teşekkür ederim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim de... Ne yazacak diye yazılarını merakla beklediğim arkadaşlardan. Emeğine- yüreğine sağlık diyorum ben de.
      Yorum için ben teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
    2. Güzel düşünceleriniz karşılıklı.. :) sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  3. Ne hoş bir kitap değiş tokuşu oldu Makbule hanım, postacıların peşinde koşmamız da cabası.. ben de kendi sayfamda szinkini tanıtırken bu komik olayları yazacağım. Çiçeklerle birlikte ne güzel bir sunum yapmışsınız :) ellerinize sağlık. Hayata ve insanlara bakan gözleriniz, güzel kalbinizden esinleniyor mutlaka. Çok, çok teşekkür ederim. Yürekten sevgiler gönderiyorum size :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap değiş tokuşu değişimlerin en güzeli, en yararlısı. Kitaplarla hele bir şiir kitabıyla beyaz narin çiçekleri yakışacağını düşündüm.
      Hayatı, insanları seviyorum gerçekten.
      Güzel yorumunuza ben de çok teşekkür ederim.
      Gönülden selam-sevgiler.

      Sil
  4. Momentos'un şiir kitabı olduğunu biliyordum, diğer alıntılardan ve sizinkilerden okuduğum kadarıyla çok güzel şiirler bunlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçlerinde bazıları ilk gençlikte yazılmış. O yüzden ilginç. Hepsinin üzerinde yazılış tarihi var. Okudukça daha çok seviyor insan. Şiirleri bütünlük içinde vermedim, ama tek şiir vermektense bu yolu tercih ettim.
      Sevgiler.

      Sil
    2. Çok teşekkürler :)

      Sil
  5. Harika bir tanıtım; ne güzel bir değiş tokuş,kitap...Kutluyorum sizleri,emeklerinize sağlık.Büyük keyifle okuyorum kısa,öz şiirleri;yüzlerce sözcüğün anlatamadığını bir kaç sözcükle dünyaları anlatır.Sevgili Sezer'in şiirleri öyle,kutluyorum.Selam ve sevgiler💜💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum. Gerçekten kitap değiş tokuşu güzel bir değişim. Kısa öz şiirleri ben de seviyorum. Anlam yüklü oluyorlar.
      Teşekkürlerimle selam-sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
    2. Arzu hanım, şiirler hakkında ne güzel tesbitler yapmışsınız. Çok teşekkür ederim. Sevgiler,

      Sil
  6. En güzel şiirler yazılmaya devam ediyor.
    Ve güzel arkadaşım tanıtmış şiir tadında, iyi ki varsınız...
    Şiirlerde ki kaçamak munzurluk çok hoşuma gitti tamamını okumak isterim.
    Adak kurdelaları çalmak isterim ben de,saçlarıma takıp özgürce savurmak için rüzgarda,mesela...
    Kapak resmi ve o balık,çok yaratıcı.

    Emeğinize sağlık...
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Merih'in de hep böyle özel ve güzeldir yorumları. Özlemle beklerim, okuyunca mutlu olurum.Ben de sevdim Sezer Özşen'in şiirlerini.Bugün sahilde Hıdırellez nedeniyle birçok kişinin elinde adak kurdeleleri vardı.
      Çok teşekkürler farklı bir atmosferden yaptığın anlamlı yorumun için...
      Sevgiyle...

      Sil
    2. Yorum için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Merhabalar;
    Ne güzel bir dostluk köprüsü kurmuşsunuz şiir tadında..
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısın sevgili Elsa. Böyle köprüler sağlam da oluyor.
      Sen de ne güzel bir yorumla dile getirmişsin bunu.
      Sevgiler...

      Sil
  8. Merhaba Makbule Hanım,
    Sizden Momentos sayesinde haberim oldu. Blogunuzda
    gezindim uzun süre. Ben de öğretmenim, kitabınızı
    bulup okumak istiyorum en kısa zamanda.
    Sevgiyle kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğuma hoş geldiniz. Yeni bir konuk görünce mutlu oldum.
      Hele bir meslektaşla tanışmak ayrıca güzel.
      Kitap2014 yılının son ayında çıktı, Ozan Yayınevi yayınladı. Başlangıçta bir miktar İnternet'te satışa sunuldu.
      Ancak satıştan elde edilecek gelir Mersin Alzheimer Derneği yararına olduğu için sanırım şimdi İnternette bulunmuyor.
      Dernek sekreteri arkadaşımızdan sipariş edilebiliyor:
      Ayşegül Şimşek-0538 5166999 Ama bir öğretmen arkadaşımıza ben de gönderebilirim.
      Blogda sağ köşede kitap kapağı tıklandığında biraz bilgi var. Gene sağ tarafta blog arkadaşlarımızın değerlendirmelerini içeren bir dosya var. Persephone arkadaşımızın değerlendirmesi de eklenecek. Teknik konularda biraz yol almam lazım.
      Kitabı bulamazsanız lütfen haberdar edin.
      Sevgiler.

      Sil
  9. Kitap değişimi çok güzel.
    Şiirler de öyle.
    Sevgiyle kalın öğretmenim. ❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkimiz için de çok iyi oldu. Şiir yazmayı da, okumayı da çok seviyorum. Güzel şiirlerdi.
      Minik kalplere teşekkürlerimle sevgilerimi iletiyorum.

      Sil