Bu Blogda Ara

9 May 2017

İNSANLARIMIZ- BİR USTA...




Gerçek insan öykülerini, insan gözlemlerini çok seviyorum. Farklılık yaratanlara, işini aşkla yapanlara saygı duyuyorum. Adeta iğneyle kuyu kazarak kendisine ve çevresine küçük de olsa güzel katkılarda bulunmaya çalışan farklı insanlar bunlar... Keşke çoğalsalar, keşke değerleri bilinse.Keşke hak ettikleri parayı kazansalar.

Bir hafta önce bir usta tanıdık. Bir kundura tamircisi; artık kaybolmaya yüz tutan bir işi inatla, çabayla, büyük bir titizlikle  sürdürüyor. İhtiyaç üzerine sorarak bulduğumuz, "iyi ki tanımışız" dediğimiz, tanımakla mutlu olduğumuz, nitelikli bir insan...
                       

Ana caddeden içeriye doğru ilerleyip ara sokağa girdiğimizde küçücük bir dükkan. Sorarak bulduk. Ama usta o civarda tanınıyor. O küçücük dükkanda her şey öylesine düzenliydi ki; Ayakkabı bağcıkları,  taban astarları, kundura boyaları, cilalar... Ve hep gülümseyerek işini yapan, işini benimsemiş gerçek bir usta.
                                 
Dükkandan içeri girdiğimizde bir ziyaretçisi vardı Sohbet ederken aynı zamanda işini de yapıyordu. Hemen bizimle ilgilendi. Çok rahat ama biraz yıpranmış eski bir ayakkabımı götürmüştüm. İç astarı değişecekti. İki seçenek sundu, iki fiyat söyledi. İşlemden sonra ayakkabım eskisinden çok daha rahat, daha kullanılabilir oldu.
                             

Asıl ilgimizi çeken, o küçücük dükkanda oluşturduğu Atatürk Köşeleri oldu. Köşelere baktığımızı görünce yüzünde kocaman bir mutluluk ifadesiyle gülümsedi.
Bir hafta sonra bugün düşünüyorum da; Varsın birileri haksız yere bütün değerlerimize karşı çıksın, inkar etsin, reddetsin... Bu değerbilir güzel insanlar olduğu sürece her şey daha güzel, daha farklı olacak.
Mersin'de koca yürekli bir usta, küçücük dükkanında umut dağıtıyor...


22 yorum:

  1. Küçücük dükkanında kocaman yüreğiyle çalışan bu küçük esnafı tebrik etmek lazım bazı değerleri yaşatabildiği için...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki gündür haber kaynaklarında Atatürk'le ilgili bazı olumsuz deyişler vardı. Oysa Anadolu'da küçücük bir dükkanda Onun hatırasını yaşatmaya çalışan bir esnaf.

      Sil
  2. Küçük bir dükkana sığdırılmış koca bir yürek.Daha ne söylenebilir ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle insanların varlığı beni gerçekten mutlu ediyor. İşini ciddiye alıyor, severek yapıyor. İnsana saygılı.

      Sil
  3. Zanaat ustalarının dükkanlarını herhangi bir yerde gördüğümde mutlu oluyorum. Onlar da tamamen ortadan kalktığında el ile bir iş yapmanın devri kapanacak artık. Direnenlere selam olsun burdan :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Zoru başarmak" diyorum ben de. Çok emek harcanıyor, karşılığı tam alınamıyor. Emekçi- zanaat ustası yaşam savaşı veriyor.İşini şevkle sürdürenleri kutluyorum ben de.

      Sil
  4. En sevdiğim öykülerden bahsetmişiniz. Küçük esnafı yazmayı çok severim. Görseller de harika <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel ortak beğenilerde buluşmak. Geçmişte de yazmıştım. Burada özellikle dikkatimi çeken işini ciddiyetle yapıyor, öte yandan Atatürk köşeleri düzenliyor. Oysa iki gündür hakarete varan ne kadar olumsuz ifadeler dile getiriliyor.

      Sil
  5. Bizi ve yetistirdigimiz evlatlarimizo hiçbir güç hiçbir kuvvet Atasından soğutamaz.
    Güzel günler görecegiz sevgili öğretmenim her şeye rağmen ...






    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarih profesörleri bile yanılgıya düşerken sade vatandaşımız inancını koruyor.
      Ben de umudumu hiç yitirmedim sevgili öğretmenim.
      Teşekkürler.

      Sil
  6. ne güzel bir gözlem olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. İnsan gözlemlerini gerçekten seviyorum.
      İnsanımız ne çok yönlü diye düşünürüm hep.

      Sil
  7. İnsan nasıl da mutlu oluyor güzel insanları gördükçe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Hele insandan insana büyük farklılıkları gördükçe kahroluyor öte yandan...

      Sil
  8. Teknolojinin hayatımıza,kattığı lüksün rahatlığından olsa gerek.
    Usta-kalfa-çırak boyutundan uzaklaştık ne yazık.
    Felsefi boyutunda bile dolu dolu yaşanmışlık kalmadı yok olmaya mahkum oldu.
    Ustaya saygı,çırak olmaya yatkınlık,hayata dair ne büyük katkı ve tecrübe,çırak olanı sömürmeyen en ince işçiliği öğreten sahıslarda,sabır gösterip sebat eden de yok artık.

    Lise yıllarında ipek halı öğrenip yapmak için çabaladığımda,sömürüldüğümü anlayıp, daha kolay işlere yelken açmıştım ben de...
    Zanaatkâr yetişmediği gibi,ucuz elişçiliğide kıymet bilmez durumda maalesef.
    Fark yaratan değerli bir yazı ele almış güzel bir ustayı,tanıtmışsın içim açıldı sayende.
    Ellerine-fark eden gözlemine-gözlerine sağlık değerli arkadaşım.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarla ortak noktalarda buluşmak, yorumlarda bütünleşmek ne güzeldir diye düşünürüm hep. Pek çok değeri kaybolan bir toplumda yitirilmiş değerleri yeniden bulmak istiyor insan.
      Ustanın işini benimsemiş hali çok hoştu.
      Ve asıl önemlisi Atatürk'e verdiği değerdi, hazırladığı köşeler idi. Oysa günümüzde bazı profesörler bile geçmişimizi karalamakla meşguller.
      Çok içimden gelerek yazdım sevgili Merih.Bunu fark edenlerden biri olarak güzel, anlamlı yorumuna çok teşekkür ederim.
      Sevgilerimle...

      Sil
    2. Sevgili Makbule'cğim ;
      İşte tam da bu değerler sayesinde ayakta kalıyoruz.
      Kundura tamircisinden,86 yaşındaki annemin yüreğinden,hangi (densiz)silebilir ki ATATÜRK sevgisini,ülkemiz için yaptıklarını,
      Ancak kirli emellerine ulaştıklarını sandıkları anları,fırsata çevirme çılgınlıklarında boğulup yok olacaklar.
      O kadar çok ve gerçeğiz ki ATATÜRK ve DEVRİMLERİNİ söküp atmak kimsenin haddi değil,
      Geçecek bu karanlık günlerde geçecek,kundura ustasının,ya da dağda ki çobanın,en çok da bugün benim gördüğüm gümbür,gümbür gelen gençler sayesinde.
      İyi akşamlar.


      Sil
    3. Değerlerimizi korumak, onları yaşatmak; biliyorum, gönlümüzden geçen o. İki gündür gazete ve TV. haberlerini okuyup dinledikçe şaşırdık, üzüldük, içimiz yandı.
      Yorumuna , duyarlılığına çok teşekkür ederim.
      Aydınlık, umutlu günler diliyorum.

      Sil
  9. Tüketim devrinde yaşayınca böylesi ustaları görmek mutlu ediyor insanı.Çocukluğumuzdaki normal gelen düzen, asıl altın çağ o zamanlarmış dedirtiyor doğallığı, emeğe saygıyı yitirdik yitireli.Kocaman yürekler, Atamıza, emeğe saygıyı küçücük dükkanlarda bile yaşatıp büyütebiliyor neyse ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak görüş ve düşünce duraklarında buluşmak beni öylesine mutlu ediyor ki sevgili Aytül. Doğru, emeğin altın çağı o zamanlarmış. Yaşatmaya çalışanlara ben de saygı duyuyorum.
      Bu hafta ortamın olumsuz haberlerle çalkalandığı bir dönemde insanın içine biraz olsun su serpiliyor.

      Sil
  10. Araştırmacı yaklaşımınızı severek takip ediyorum.
    Benzer durumda olan
    emeği ve göz nuru ile geçimini sağlamaya,
    mesleğini icra etmeye çalışanlar yok değil
    değişik yerleşimlerde.
    Devletin destek vermesi gerektiğine inanıyorum bu insanlara.
    Hak ettikleri de bir gerçek o desteği.
    Mesleklerinin devamı bunu gerektiriyor.
    meselenin elbette ekonomik yönü var mesleğin devamı için.
    Hazır giyim ve ayakkabı sektörünün durumu dikkate alındığında.
    Onlar eli öpülesi zanaatkârlarımızdır.
    Severek okudum.
    Kaleminiz daim olsun.
    Bu arada bir gerçeği de görmemizi sağlıyorsunuz aslında.
    Yıprananın çöpe atılması yerine
    tamir edilerek kullanılmasını.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam emekçi insanlar bu ustalar. Alın teri, el becerisiyle çabalıyor ve bir şeyler yaratmaya çalışıyorlar.
      Devlet desteği daha rahatlamalarını sağlar mutlaka.
      Titiz okuyucularla yazı arasında hemen sağlam bir köprü kuruluyor, mutlu oluyorum. Öyle bir tüketim toplumu olduk ki üretime dönük bu küçük çabalar sevindiriyor insanı.
      Ve asıl önemsediğim bir nokta; Atatürk'e yönelik akıl almaz hakaretlerin olduğu bu günlerde ustanın küçücük dükkanında ATA'ya verdiği değer, oluşturduğu köşeler ve saygı oldu.
      Yorumunuzla sağladığınız değerli katkıya çok teşekkür ederim. Saygılar.

      Sil