Bu Blogda Ara

27 Nis 2010

EĞİTİMDE ÜRÜN KALİTESİ...

İNSANI EĞİTEBİLMEK...

Yüzyıllar öncesinden bir düşünür,"Eğitim"in toplum üzerindeki etkisini
şöyle dile getiriyor:
"Bir yıl sonrası ise düşündüğün,tohum ek,
Ağaç dik, on yıl sonrası ise tasarladığın,
Ama düşünüyorsan yüz yıl sonrasını,
Halkı eğit o zaman.
Bir kez tohum ekersen, bir kez ürün alırsın.
Bir kez ağaç dikersen, on kez ürün alırsın,
Yüz kez olur bu ürün, eğitirsen toplumu..."
"İnsan eğitimi", gerçekten önemli bir uğraş.
Çocukların “iyi örneklere” ihtiyacı var.
Gelecek kuşakları kaybetmemek adına , bu konuda hepimiz sorumluyuz.
Anne,baba, öğretmen,sanatçı, politikacı...
Herkes kendine düşeni yapmalı, çaba harcamalı...
Bugün "çocuklar" yetkili koltuklara oturtuldular,
"yetkili" olarak konuşturuldular;
Bakanlar Kurulunda 23 Nisan Başbakanı tatlı bir çocuktu,Elgin.
Ve Elgin Başbakan'a sordu: "Konuşmama başlayayım mı?"
Başbakan'ın cevabı şöyle oldu :"Yetki senin, asarsın, kesersin..."
Umarım "çocuklar", "başbakanların” yetkilerini yanlış anlamadılar.
Onca "çocuk" arasında "şaka" gibi geldi bana...
Elgin'in bir de ilginç isteği vardı;
"Meclis'teki milletvekillerinin kavga etmesinden hiç hoşlanmıyorum,
Onları sükunete davet ediyorum."
Bir tarafta kavga eden "büyükler", diğer tarafta onları (eski deyişle)
sükunete davet eden bir "çocuk"...
Dünya tersine dönmüş, roller nasıl da değişmiş...
Şimdiden yüz yıl sonrasının ürünlerini düşünemiyoruz ama,
hiç olmazsa "çocuklar" adına ,10-15 yıl sonrasını "sağlama alalım"...

1 yorum:

  1. ''EĞİTİMİN ÖMEMİ VE AMACI'' başlıklı bir deneme yazısı yayınladım. hikayeler.net, edebiyatdefteri.com ve fecabook'ta bu yazım ummadığım bir şekilde okuyucu buldu. başka yazılarım vardı. Onun kadar okunmadı.
    Anladım ki: ''İNSANLAR ÇOCUKLARININ EĞİTİM VE ÖĞRETİMİNE ÇOK ÖNEM VERİYORLAR.''
    Hatta halk arsında: ''ÇULUMU DAHİ SATAR ÇOCUĞUMU OKUTURUM.'' ve ''YEMEM İÇMEM ÇOCUĞUMUN TAHSİLİNE HARCARIM.'' diye söylenen sözler vardır.
    BU istek karşısında DEVLETİN İYİ BİR EĞİTİM VE ÖĞRETİM POLİTİKASI GELİŞTİRMESİ GEREKİR. Bunun da bence tek yolu: ''KALİTELİ BİR ÖĞRETMEN ORDUSU YETİŞTİRMEKTEN GEÇER.''

    YanıtlaSil